FANDOM

Rembrandt van rijn-self portrait

Rembrandt.

Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Leiden, 15 juli 1606 af 1607 - Amsterdam, 4 oktoober 1669) oast 'n Neederloondsk kuunstskilder. Hie wæd beskoewd as een foan de belangriekst Holloondske meesters foan de 17e eew, soam mäd Johannes Vermeer. Rembrandt foarfaardigde in totoal uunfeer træhuunerd skilderies, træhuunerd aatske un twooduusend teekenenge. Sin wierk behier tau de Barok un is be-inflood duurg 't Caravaggisme. Sin apmaarkelk beheerseng foan 't speel mäd ligt un donker, weerbie hie voak skaarp kontraste (clair-obscur) neersat uum soo de tauskoewer de foarstelleng binne te leide, leided tau liewendige scènes fuul foan droamatiek.

Rembrandt beskoewde sigself as 'n skjoodenge- un portretskilder, men moaked in alle liewensfase duurg aalkeen bewundered selfportrette. Sin huunerd geskilderd un twintig aatsked selfportrette giewe 'n apmaarkelk skaarp bield foan sin uuterelk un sin fælens.

Sin noaste familie: sin moor, sin froew Saskia van Uylenburgh un sin soon Titus van Rijn sind voak noadruukelk in sin skilderies oanweesig. Miskeen 'eie auw sin huusholdsters, fruundinne af en maîtresses Geertje Dircx un Hendrickje Stoffels fungeerd as moodel foar biebelske af historisk figuure, moar deerfoar sin nawwelks bewiese.

Duurgdät Rembrandt sigtboar bejâhn oast mäd dejeen die hie skildered af teekened, weerbie haon riekduum, liewtied af oafkuumst der nit tau deed, wæd hie uural tar waareld begreepe un wardeerd. Rembrandt oast 'n selfbewuste man un de eenigst Holloondske skilder die mäd sin foarnoam signeerde.